پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4033
-
الف
+

جایزه برترین فیلمبردار جشنواره مجارستان به هنرمند ارومیه ای رسید

پیمان عباس زاده، هنرمند ارومیه ای لوح تقدیر ویژه داوران و جایزه ویژه منتقدان دومین جشنواره زیگموند ویلموش را کسب کرد.

رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی گفت: پیمان عباس زاده، هنرمند ارومیه ای لوح تقدیر ویژه داوران و جایزه ویژه منتقدان در بخش فیلمبرداری دومین جشنواره زیگموند ویلموش/Sigmund Vilmos/ مجارستان را برای تصویربرداری فیلم کوتاه 'آرا' به کارگردانی 'یوسف کارگر' از آن خود کرد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ایرنا، احسان مهدیان گفت: جشنواره فیلم زیگموند ویلموش با تمرکز بر بخش فیلمبرداری و تحلیل ارتباط فیلمبرداری با کلیت فیلم‌ها بهترین آثار را از این جنبه انتخاب می‌کند. 
وی ادامه داد: این هنرمند ارومیه ای پیش از این در 30 امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان پروانه زرین بهترین دستاورد فنی و هنری بخش بلند سینمایی را برای فیلمبرداری 'چهل کچل' از آن خود کرده بود. 
پیمان عباس زاده متولد 1365 شمسی در ارومیه است؛ تندیس جشنواره سالیسبوری آمریکا، بهترین فیلمبرداری جشنواره مجارستان، تندیس سیفژ جشنواره دایتیاتکو اوکراین، دیپلم افتخار جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس جشنواره حوزه هنری کرمانشاه، تندیس جشنواره منطقه ای سنندج و تندیس جشنواره جلوه های آب اصفهان در کلکسیون افتخارات این هنرمند ملی می درخشد. 
حضور و درخشش فیلم های کوتاه انجمن سینمای جوانان این استان در بیش از 15 جشنواره ملی و بین المللی طی سال 1396 بالندگی روزافزون هنر هفتم را در این استان به تصویر کشید. 
دومین دوره این جشنواره از تاریخ 9 تا 12 می میلادی برابر با 19 تا 22 اردیبهشت در مجارستان برگزار شد. 

ط ه/ط ه

نظر شما
ارسال نظر